tuňákové placky

A zase ten tuňák... Asi je na čase přiznat Vám svoji letní lenost. Prostě otevřu plechovku, udělám z této rybky něco rychlého a jednoduchého a můžu utíkat užívat si sluníčka. Nehledě na to, že když je takové teplo, žádná těžká jídla se mi jíst nechce. A o tuňáku a jeho dietnímu a nutričnímu přínosu jsme si už povídali. :) Tentokrát jsem si na oběd udělala tuňákové placky. Zvolila jsem variantu "tuňák v oleji s oregánem" a hnedle bylo o bylinku navíc a na čem smažit.

Ingredience: 3 plechovky tuňáka (á 80 g), 1 malý stroužek česneku, 1/2 menší cibule, 1 lžíce citronové šťávy, 2 lžičky chia semínek, 2 bílky, snítky bylinek (např. petržel), sůl a pepř dle chuti. Použijete-li tuňáka bez oleje, budete potřebovat ještě trochu oleje na osmažení.

Nakrájejte si cibuli na drobno, česnek prolisujte, slijte z tuňáka vodu/olej (ten uchovejte) a pak všechny ingredience smíchejte v míse dohromady. Nic nejde dřív, nic nejde později, prostě vyhrňte rukávy, zpracujte suroviny v ucelenou hmotu a uplácejte si placky. Jsem Vám říkala, že v tom horku nehodlám v kuchyni trávit víc, než je třeba :D. (Slitý) olej rozpalte na pánvi a tuňáka opatrně osmažte z obou stran - opatrně, ze začátku budou tuňákové placky křehčí. Placky smažte tak cca 7 minut z každé strany. Usmažené je dejte na papírový ubrousek, ať odsajete přebytečný olej a máte hotovo.

Jako přílohu si můžete dát pečivo, rukolový/polníčkový salát, brambory; servírovat můžete s jarní cibulkou, ředkvičkami nebo rajčaty. Cokoli máte rádi.

Posted on June 15, 2015 .