domácí vajíčková pomazánka

O vejcích se píše leccos, já však na ně nedám dopustit. Rozhodně nejsem názoru, že jejich jediným přínosem je zvýšená hladina cholesterolu. Naopak, nutričně je hodnotím velice příznivě. Když ale vidím, jak jde na dračku vajíčková pomazánka, jímá mě hrůza, proč ji ničit majonézou. Udělejte ji tentokrát jinak.

Žádná věda - 3 vejce na tvrdo (ty prožeňte přes vykrajovátko na brambory, rozmačkejte vidličkou, dejte vše do mixéru, cokoli.... ), balení cottage sýru (případně bílý jogurt, či kombinace), na jemno nakrájenou malou cibuli, sůl, pepř dle chuti a míchejte a ochucujte tak dlouho, až bude pomazánka dle Vašeho gusta. Stejně tak můžete přidat lžičku plnotučné hořčice nebo nasekané bylinky. A samozřejmě ji před podáváním nechte zchladit v lednici.

To nejlehčí, co na blogu můžete najít, avšak s extra benefitem:

100 g majonézy Hellmann´s - 75 g tuku a 1 g bílkovin;

100 g cottage Pilos - 6 g tuku a 12 g bílkovin;

100 g bílého jogurtu Pilos - 3,1 g tuku a 4,9 g bílkovin.

Jak můžete sami vidět, i sebemenší změna má pro Váš jídelníček velký přínos. Tak na Vás apeluji, necpěte se zbytečně prasárničkama a u jídla přemýšlejte - děláte to pro sebe :).

Posted on August 5, 2014 .