co místo pečiva?

Asi rok nazpět jsem řešila, čím nahradit pečivo (protože bread makes you fat, jak už víte). Samozřejmě, že si ho občas dám, ale je to pro mě spíše sváteční záležitost. Nicméně jsem v rámci tohoto svého úkolu pročetla etikety snad na všech kekrech, fitness chlebíčcích, pekařských výrobcích apod., které jsem kde našla. A nakonec se mi podařilo najít favorita. Jsou jím WASA FIBRE, ty zcela obyčejné, modré. Žadné sport, original, break, delikatess, sesam... Jednak obsahují v porovnání s jinými málo sacharidů, a to 48 g, dále 13 g bílkovin a 24 g vlákniny na 100 g (a to je hodně solidní :). To jsou ty nejlepší poměry, na jaké jsem narazila. Dobrá zpráva je, že jsou ještě ke všemu velice chutné.

Nejčastěji je mám k snídani - s cottage sýrem, lososem, avokádem, cherry rajčaty, prosciuttem, mozzarelou, mortadelou, salátovou okurkou, řepou, rukolou... Tařka s čímkoli. Aneb co bych pro sebe neudělala, se snídaní si vyhraju :). Navíc namáznu-li si plátek cottagem večer a dám jej přikrytý potravinářskou fólií do lednice, ráno je krásně vláčný, nikoli křupavý.

Stejně tak jsem se je naučila nosit v kabelce. Pár plátků, rozumnějte, netahám s sebou kufr. Kdykoli mě přepadne mlsná, nebo hlad, velice snadno se tak vyvaruju tomu, že někde po cestě kupuju "prasárničku", kterou bych jinak jen nerada jedla.

A dělám-li svačinky, obložím plátek, který přikryju druhým, zabalím a hurá na výlet. Pak aspoň nefrfňám u horského "hladového okýnka", že nechci smažák ani párek v rohlíku.

A ještě tip pro ty, co by občas chtěli změnu -  wasu někdy prostřídám křehkými celozrnnými chlebíčky Bonavita Active, těmi oranžovými (balení po 250 g). A opět jen ty oranžové, ostatní už nejsou tak hodnotově vyvážené. Toliko poznatek z mého rok starého bádání :)

Posted on April 23, 2014 .