trocha zrní neuškodí

Ráda bych Vám doporučila špaldu, kterou běžně používáme jako přílohu k jídlům. Je zpestřením jídelníčku a protože se snažíme eliminovat brambory, přišla velice vhod.

Jedná se o obilninu ořechové chuti, která je botahá na vlákninu, bílkoviny (nejvíce ze všech obilnin), minerály a je snadno vstřebatelná. Tvrdí se, že má příznivý vliv na imunitu a určitě je vhodná při zažívacích problémech.

Kdysi dávno jsem ji přinesla domů na zkoušku. Ryze pro sebe, aby mi Kocour nefrfňal, čím ho to krmím. Následující den se ale ptal, zda ještě máme to zrní, které objevil v lednici. Že si ho smíchal se zelím ve sladkokyselém nálevu a dal si ho k hovězímu steaku. A hned jsme tu měli další variantu přílohy. Opravdu nám chutná oběma.

Kdybyste ji kupovali, věnujte pozornost přípravě. Tu, co jsem Vám zde vyfotila, bylo třeba na 12 hodin namočit do vody a pak přes hodinu vařit. Máte-li papiňák, není to na překážku, ale můžete koupit i takovou, kterou máte za 20 minut uvařenou.

Jako příloha je vhodná k masu, rybám, se zeleninou... Hojně se také využívá jako špaldoto (rizoto, akorát místo rýže špalda).

Posted on June 12, 2014 .